Waarom pas je in dit bedrijf?
Ik zie mijzelf als een gastvrij persoon en ga met veel voldoening naar huis na een werkdag. Elke dag is anders in de horeca en er zijn altijd verschillende uitdagingen, hier kan ik mezelf goed in ontwikkelen.
Omschrijf eens een werkdag…
Als ik binnenkom om 16:00 uur beginnen we eerst met een briefing voor de medewerkers. Dit een soort meeting van enkele minuten waarin we de medewerker op de hoogte brengen van de bezetting van het hotel en andere lopende zaken gericht op het restaurant. Welke gasten gaan we die avond ontvangen? Zijn er bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden? Zijn er nog extra werkzaamheden die we kunnen oppakken? Dit soort dingen worden er besproken. Als er nieuwe medewerkers zijn worden deze ook op dit moment aan het team voorgesteld.
Na de briefing hebben we eerst pauze. Na de pauze beginnen we met het opstarten van het restaurant voor het diner. We kijken of er groepen zijn die we kunnen wegzetten aan tafel en of er veel reserveringen zijn bijgekomen. Rond ca. 18:00 uur start de drukte rondom het diner, tijdens het diner ben ik voornamelijk druk met de gasten naar tafels wijzen, kijken of ik wijklopers kan helpen en zorgen dat alles goed verloopt. Na afloop van het diner binnen we met pauzes van de sluitdiensten en zorgen we dat het restaurant weer netjes en rechtgetrokken is. Rond 21:00 uur gaat de middagploeg naar huis en gaan we met de overgebleven medewerkers beginnen met de sluitlijst. We zorgen dat alles strak is voor de volgende dag. En natuurlijk sluiten we af met een sluitdrankje!
Wat jouw mooiste herinnering?
Ik heb niet één mooiste herinnering, maar wat mij vooral is bijgebleven zijn alle leuke momenten met collega’s. momenten op de werkvloer, tijdens personeelsborrels maar ook momenten met collega’s die ik inmiddels als vrienden ben gaan zien.
Wat merk je van het familiegevoel?
Het hele team kan goed met elkaar opschieten, iedereen helpt elkaar altijd zonder dat het gevraagd hoeft te worden. Dit zorgt voor een hele prettige werksfeer. Het is een groot bedrijf, maar je merkt dat iedereen het belangrijk vindt dat iedereen het naar z’n zin heeft. Je kan bij genoeg mensen terecht voor een praatje of als je dingen kwijt wilt. Bij de personeelsborrels komt ook sterk naar voren dat we met z’n allen één team zijn.
Wat moet iedereen weten over Hotel Deventer?
Wat ik graag wil vertellen aan iedereen is dat er veel verschillende afdelingen zijn waar je bij ons zou kunnen werken, het is heel breed en er zijn veel mogelijkheden. Ondanks de vele afdelingen zijn we wel één team en helpen we elkaar waar nodig.